Bullar och snö

Det har blivit ändrade planer för helgen, det blir ingen utgång! Min syster som jag ska åka med till södertälje har bestämt att dem vill åka redan imorrn. Och ska jag stanna kvar här i stan för utgången så betyder det att jag skulle behöva ta tåget på lördag.. Så kort och gott: mer pengar spenderas, det är massa snö vilket alltid slutar med tågfel och förseningar, och att göra det i troligen bakis tillstånd har jag ingen lust med. Plus att jag skulle behöva någon snäll själ som kör in mig till kungsör (det går inga direkttåg härifrån till tälje).blö.
Såå, jag åker med dem imorrn ist. Så har jag en hel lördag i södertälje utan att vara bakis, känns bra! Dock tråkigt då jag hade sätt fram den här kvällen med festligheter! Men det kommer säkert fler tillfällen, syster Nattis fyller ju lika sällan som alla andra, en gång om året.
punkt.
Det är torsdag, vilket betyder att jag är ledig från skolan, och nico är ledig från dagis! Det har snöat en hel del så det har varit alldeles vitt, ljust och fint ute! Så vi tog oss en promenad ner till stan och köpte oss lite fika att mumsa på här inne i värmen!
Nico älskar sin mormor, det märks väldigt väl! Och han älskar bullar.. Han och mormor brukar ofta äta bullar tillsammans så när jag sa att vi skulle gå och handla det så blev han alldeles till sig av glädje! Han skulle minsann gå och handla bullar åt sig själv och mormor! Det han inte förstår är att jag inte kan trolla fram hans mormor sådär poff direkt! Hon bor i södertälje men är för tillfället nere i småland. Men han blev inte ledsen av att äta upp alla bullar helt själv heller.
Tråkigt att hon inte bor närmare oss, eller vi henne. Han skulle uppskatta att han henne nära, så mkt som han tjatar efter henne :) skitungen.
Mer än så har vi inte gjort! Jag har städat lite hela dagen, tvättat och alla de andra tråkiga hemmasysslorna man har! Men vi har oxå myst framför några filmer :)

Såå.. Ska snart packa lite inför helgen. Ska försöka inte ha med mig hela garderoben igen. KYSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0